fredag 1 juni 2007

några dagar har gått...

Så var första veckan snart slut och måste erkänna att den varit väldigt spännande. Massa att sätta sig in i, många uppdrag att påbörja... Dessutom har jag haft ett bra liv även utanför jobbet!

Men jobbet ja... Det har mest varit att ringa runt till kandidater och samla in information om dem, plus ett oräknerligt antal möten. De har de typ tusen bollar i luften samtidigt. Många av ledamöterna är förutom lagtingsledamöter även engagerade i ett antal ideella föreningar och i kommunalpolitiken. Så det är möten under dagtid som gäller lagtinget, gruppmöten och utskottsmöten etc. för att sedan på kvällen ha förenings- och kommunalmöten. Ja, ibland undrar man verkligen hur de orkar och står ut med arbete från morgon till sen kväll...

Såsmåningom har jag börjat känna lagtingsgruppen och dess sekreterare andrew hagmark-cooper lite bättre så att man kan och vågar prata med dem. Andrew jobbar halvtid från måndag till halva onsdag med det ena och det andra, mycket inför valet just nu... Dessutom är han själv aktivt med i olika grupper och går på olika möten som sossarnas representant, så han dyker nu upp här på kontoret nästan alltid någon gång varje dag. Sen springer lagtingsledamöterna in och ut lite hur de vill mellan möten och så. Så jag är inte så ensam på kontoret som jag trodde att jag skulle vara.

Nu de senaste dagarna har det varit ganska stressigt här, så jag har alltid vetat vad jag ska göra och inte ens tagit mig tid att läsa tidningen. Tror nog att jag borde göra det varje dag för att hålla mig up-to-date med allt som händer inom politiken på Åland.

Jag har också varit på SKUNKmöte(www.skunk.ax) för första gången på väldigt länge. Det var härligt att se hur mycket liv och engagemang som de har!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skulle vi ha gjort utan dig, Ingrid. Snacka om Krutmormor! Du är det bästa som har hänt oss och vårt sosse-kontor på länge. Ta det lite lugnt bara. Och du behöver inte vara så duktig och effektiv jämt, det är helt ok att vara cool, läsa tidningen och skriva bloggkommentarer....