fredag 15 juni 2007

hemfarande

idag lite trötthet, för att sträcklande iav da vinci koden påverkar min hjärna.


skall just fara med buss till Bomarsund och träffa mamma där. Sedan hem med alfågeln - världens tråkigaste färja - ikväll. jag slår vad om att det är massor med folk där som skriker så att man inte får lugn och ro, men jag kan ju fördjupa mig i boken.

försöker nu bränna en cd-rom men det går inte så bra... Ska just försöka på en annan dator. Sen ska jag äta gröt och gå till bussen.

Imorgon ska jag få massage och bli klippt och jag hoppas att det bli härligt. Jag diggar verkligen Evald, han är 80, blind, har bott i Helsingfors i hela sitt vuxna liv, dit han måste flytta på 1930-talet pga att han inte kunde gå i skola på åva pga synskadan. sen under kriget var han i skola i stockholm och har sedan jobbat som massör i helsingfors i hela sitt yrkesverksamma liv. de synskadades förening har tydligen nåt plejs som man får jobba på där. sen så är han intresserad av samhället runt omkring och vet en hel massa, vi brukar diskutera medan jag får massage, och den varar en timme och kostar 15 €. Han har i många år tagit emot kunder från Åva på sommarstugan.


Nu idealiserar jag livet i hembyn igen, typiskt mig.

Inga kommentarer: