torsdag 14 juni 2007

kampanjarbete

God dag bloggdagboken!

Idag har jag pysslat med konkret kampanjarbete: fixat lådor för enkätsvar, delat ut enkäter, fixat övriga saker som de borde ha med sig.
kan bara konstatera att det tar lång tid. I mitt huvud har jag grovplanerat en kampanj för ÅSS tills höstens kårval, det är mycket som skall göras och jag har lite dåligt samvete, det är jag som är valchef och om jag far till Köpenhamn kommer jag ju inte konkret kunna vara i Åbo och hjälpa till...
Men det känns skönt att få lite insipration för hur man kan föra en kampanj här på åland, man kan ju härma lite i åbo senare. Kampanjen i åbo blir såklart i ett ännu mindre format än här, men iaf... Så jag har nu sett tre olika stora kampanjer. på riksplan/fastlandet inför riksdags- och presidentval, nu här på Åland och redan tidigare i åbo.

Det är alltså på Lördag det gäller för mariehamnssossarna, de ska stå på fyra olika ställen runt om i stan och pejla läget hos folk. Jag får bara önska dem lycka till och hoppas att vädret blir fint... Annars är det nog inte så mycket folk ute som vill prata med dem.

Inga kommentarer: