torsdag 28 juni 2007

mycket på gång

Den här veckan har det hänt mycket:
  1. jag har ordnat möte på bönan
  2. fixat ihop ett program för besökande kurder
  3. sprungit på stan med dem idag
  4. haft hemsidemöten
  5. samt ju duttandet i måndags, mitt nya arbetsredskap: pudret, tihi.

hade en intressant diskussion med åsa om sdps byråkratisering och administrering, och den övertygade mig änm er om att inte bli medlem i sdp eller fsd. tyvärr får man väl säga, för ideologin är det ju inget fel på. det är "bara" junttandet, slicka-uppåt-sparka-neråt, karriärismen och formalismen som jag inte diggar. för annars är det ju bra: trevliga människor (nåja, för det mesta) intressanta evenemang, jag får lära och utveckla min finska osv.

nej, fastlandets sdp har nog mycket att lära av ålands socialdemokrater.

Inga kommentarer: