lördag 10 januari 2009

Washigton D.C. och ocksa Virginia fast jag inte trodde det och sa nu Savannah

Hej Bloggen!

Mycket har hant sen sist. Bara roligt faktiskt.

Idag och inatt for vi med buss fran DC till Savannah. Tva byten. Det forsta masta vi vanta jattelange vilket resulterade att vi blev forsenade till det andra vilket resulterade i mera vantande. Vi pratade med tva aldre herrar som var trevliga. Av han ena larde jag mig att knyta sjorovarmossa av en sjal, du vet. Av den andra fick jag tre frimarken till ett vykort jag skickade hem fran en plats i mitt i ingenstans. Vi bytte dar och de hade en militarbas dar. Valde ett kort pa den. Hon i kassan lovade att ge det till the post man, det fanns ingen brevlada dar. Pa ett annat stalle fanns en skylt pa dorren in till restaurangen: shoes and shirt required. Bussen var tva timmar forsenad, vi var sammanlagt pa resa i 14 timmar. Savannah ar fint och manskorna ar trevliga. Valdigt hjalpsamma och nyfikna ocksa.

Pa turistbyran fragade de hur lange det var till var nasta buss gick. De trodde inte att vi ville stanna har... Nar vi sa att vi skulle bo hemma hos en som bodde i ett lila hus kunde han direkt peka ut det pa kartan. Det ser ungefar ut som ett Pippilangstrumphus fast i lila. Megan heter hon som vi bor hos och hon ar coool.

Det ar valdigt vackert har, paminner lite om Uppsala men med mer parker och mer konst. Har finns ett konst och design college som paverkar staden mkt. 130 000 invanare. Vackert.



1 kommentar:

Frank sa...

Hej Ingrid. Coolt att hållas lite uppdaterad om vad du gör så här. Tim hade varit borta i nästan två dagar, men kom hem idag och luktade fähus. Han har nog varit ute på nåt värrigare äventyr. Annars är det lugnt. Huset står kvar och jag åker och hälsar på påven på fredag.