tisdag 13 januari 2009

Savannah, Orlando, Pinellas Park

Jag far inte kolla min mejl pa den har datorn, men kanske ar det ok med blogg, det sa hon inget om iaf.

Jag och Linda ska just fara fran Savannah. Har har vi slappat och gatt runt och sett pa hus och sa.

_______________


Vi har varit i Orlando. Vi har farit till Tampa nu.

Savannah kommer att finnas i mitt minne lange an tror jag. Pga av Megan, hon som vi bodde hos forst. Hennes jordnara filurliga satt finns lange kvar.

Sedan flyttade vi till Twelwe Tribes. Ett kristet community med 65 medlemmar som delar ekonomi, vardagen, arbete och tro. de lever i kristendom 24 timmar om dygnet. Kvinnor klar sig enkelt, tackande och har svallande langt har i hastsvans. Mannen sag "normala" ut de hade jeans och skjorta med valansat har i en hastsvans och skagg. De har bon eller samling varje kvall klockan sju da de sjunger och dansar ringdans. Sangerna handlar om Yashua, Jesus, och man ber med handerna upp mot skyn och share sina tankar spelar trumma, gitarr och piano. De tycker att den vanliga kristendomen utvecklats i fel riktning och vill ga tillbaka till rotterna och betonar gemenskapen. Det fanns manga kyrkor i Savannah.

Idag sag jag vita sma kors framfor en kyrka fran bussfonstret. De hedrade de som "dott" i de 3100 aborter som genomfors varje dag i Florida.


Kissimee bodde vi i sen. det var nara Disney World men in the middle of nowhere. Bara saker for turister dar: hotell, restauranger, gift shops, minigolf, seveneleven. Inga andra bodde dar.



Inga kommentarer: