fredag 25 april 2008

pojkar?

Jag pratade sommarjobb igår med en bekant. På nåt vis började vi prata om lunch. Han berättade att han hade blivit trackad för att hans mamma hade lagat lunch åt honom. Han är ganska gammal. Han är tre år äldre än jag. 25 år. Jag berättade att jag hade börjat laga lunch till mig själv när jag började jobba på ett sådant jobb när jag var 18. Men mamman var lärare så hon var ju ledig hela sommaren. Så hon kunde ju mycket väl serva. Eller.


Sedan om när vuxna män gör saker tillsammans. Var på syjunta. En av pojkarna var inte så bevandrad i symaskinernas underbara värld. Som en händelse kom en annan pojke dit som var väldigt bevandrad. Så där så for den fördomen i alla fall. Men det blev ganska snart bakslag när det visade sig att en annan hade sytt fast sina märken med en stoppnål. Han hade nog tyckt att den var ganska ovass, men...

1 kommentar:

Anonym sa...

en kommentar till första stycket: jag har haft den lyckan att min mor är kock och enda sedan jag var liten har jag varit med i köket och kanske inte alltid varit till hjälp men ändå :) många foton när jag bakar finns i familjealbumet. men för att komma till det jag skulle skriva, min mor kokar saft och sylt och plockar svamp och sånt trevligt som hon brukar skicka med mej när jag varit hem på besök. sånt är rätt schysst att få så man inte måste köpa sån äcklig fabriksgjort saft eller sylt, ve och fasa.
Och på tal om stoppnålar, jag har äntligen lärt mig sticka! :D kan tänka mig att det är en aning trögt att sy med sånna "nålar"... en stoppnål är ju ungefär lika ovass...