torsdag 24 april 2008

Överlevnadskurs och minskad aptit och annat

I helgen ska jag på överlevnadskurs. Man får inte äta något från fredag eftermiddag till söndag förmiddag. Det ska bli spännande och se hur man klarar sig.

Vi ska vara i Tenala, utanför Ekenäs. Dit har jag aldrig varit. Det blir också spännande.

Något som jag funderat på den senaste tiden är att min aptit inte är vad den har varit. Kanske är det för att jag har slarvat med ätandet och inte ätit på regelbundna tider.

Igår så började jag med deklarationen. Det är första gången jag ska deklarera utan faderns halvt övervakande blick. Ännu ett steg i frigörelsen från hemmet.

Jag har köpt solglasögon med styrka. De kostar 97 euro. Det är nog ganska dyrt, men tröstar mig själv med att jag inte haft solglasögon sen jag var sex. Så den årliga kostnaden blir inte så hög.

Det vart mycket spretigt det här.

Och ja, om du vill hyra en lägenhet i Åbo under sommaren eller känner någon som vill det, maila mig på ingrid.eriksson@abo.fi

Inga kommentarer: