torsdag 8 maj 2008

Pillerill

Hejsan bloggen.

Idag så har jag skrivit mognadsprov. Det skriver man efter att man har lämnat in sin kandidatavhandling. Det stod på vårt papper att det skulle vara 400-500 ord. Men det fick jag senare höra att var de gamla reglerna. Nu skulle det vara ett konceptpapper. Jag skulle bra ha kunnat fått in mitt på ett konceptpapper bara jag visste det. Nu blev det två. Ingen stor sak egentligen, men jag tror nog ändå att mailar min handledare om det så att hon skriver rätt åt de som ska skriva mognadsprov i senare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad innebär ett mognadsprov?

Ingrid sa...

man ska skriva en essä om en fråga relaterad till sin kandidatavhandling . Det visar att man har skrivit sin avhandling själv och utgående från den görs också en språkbedömning som påverkar vitsordet. Förutom innehållet i svaret och själva kandidattexten då. Kandidatavhandling är kanske samma som C-uppsats? vet inte riktigt, ska vara 20-25 sidor.

Anonym sa...

ja, kandidatavhandling är samma som den svenska c-uppsatsen. jag skrev min c-uppsats ifjol. vi behövde dock inte skriva nåt mognadsprov, däremot blir man grillad av en seminarieledare och en opponent framför resten av klassen där man ska försvara sitt arbete så det märks nog om man har fuskat då.

Ingrid sa...

Sånt hade vi också. De verkar tydligen var lite mer misstänksamma mot studenter här...