tisdag 25 september 2007

hmm... jag skulle ju läsa euroopalaisen hallinto-oikeus boken

ja, jag gick hem tidigare för att läsa i förvaltningsrättsboken på finska. Skall göra mitt bästa för att förstå vad som står där, och för att göra det måste jag läsa högt för mig själv. 44 sidor. Men det blev facebook för hela slanten istället.

Idag glömde jag i min tankspriddhet min plånbok bredvid datorn i biblioteket. Jag fick hjärtat upp i halsen. Tänk om någon hade snott den! For hit och dit till olika ställen innan jag fann den. Skönt. Någon ärlig vänlig själ hade lämnat in den till bibliotekstanterna och -farbröderna. Det finns ärliga människor. TACK för det.

Sen var jag till bibbacafé och prata lite och läsa lite ålandstidning. Konstaterades att dagens studerande pratar om att gå till skolan när man menar universitetet... Någon gång i början av studierna berättade jag att jag skulle gå på lektion till en statsvetenskapsgamyl. Hon rynkade på näsan... Och sade högtidligt att man inte har några lektioner utan föreläsningar, inga prov utan tenter och ingen skola utan universitet.

Dagens vackra ord: "ingalunda" sagt av ollas-karl i nyan. Tack för påminnelsen!

Inga kommentarer: