måndag 31 december 2007

Inrutad människa

Viktor påstod just att jag är en såndär inrutad människa. Det stämmer nog ganska bra. Jag vill ju vara öppen för nya saker och nya tankesätt och nya sätt att se på livet. Och nya sätt att leva. Fast när det väl kommer till kritan så vill jag ändå spotta ut min sista tand på stället där jag tappade den första. Och använda musen på höger sida om tangentbordet och inte nedanför datorn på Vikors säng.

Ännu en dag i Japan har förlöpt. Idag hade vi en lite slackerdag efter gårdagens flängande. Vi fixade ryokan - japanskt gästhus i Kyoto. Hoppas att det blir najs. Det kostade bara 2500 yen per person - det är 15,50 euro. Vi pallrade oss till ett shrine - en shintoistisk helgedom. De höll på och förberedde sig för morgondagen - de firar nyåret på nårsdan med sin släkt. Det är den största högtiden på året för dem.

Vi åt sushi på en rullande band restaurang - det kom fat med två sushibitar som man fick ta. Varje fat kostade 105 yen - typ 65 cent. Det fanns några vegetariska - med ägg och med gurka. Det var nog helt gott. Annars har ju det där med maten varit ett problem här... Men efter vi hade ätit inhandlade jag nödproviant i form av frukt och morötter. De har en massa mysko grönsaker som man inte känner igen. Min resebudget som jag tänkte följa har det inte gått så bra med. Men, men. Nu skall vi fixa oss inför nyårsfesten i World trade center på femtifemte våningen, 256 m högt upp!

Inga kommentarer: