lördag 1 december 2007

Det har gått en tid

Nu har det gått en tid.

Under hösten så har jag lyssnat och haft den här låten på huvudet:

Jag vill ha din ryggrad här.
Fäst den i mig.
Jag är alltid tryggast när
Du är en liten bit ifrån
En rörelse i ögonvrån, en rörelse i ögonvrån.

Lägg dig ner i gräset nu.
Du är så varm här.
Jag vill ha min tunga där du är, så nära att du blir våt
Men så nära får ingen gå. Så nära får ingen gå. Så nära får ingen gå.

Lägg dig ner precis som du alltid gör när
Jag vill ha min tunga där du är
Så nära att du blir våt,
Men så nära får ingen gå, så nära får ingen gå, så nära får ingen gå, så nära får ingen gå.


En dag i veckan så vaknade pappa mitt i natten av att det var en katt som strök sig mot hans ben i sängen. Snuttan och Molli brukar inte göra så. Det visade sig att det var grannens katt som hade tagit sig in genom kattluckan och upp i deras säng.

Jag vill så mycket. Jag vill för mycket, så jag kör över folk och de blir rädda, och sen är det inte roligt mer.