torsdag 16 augusti 2007

Sista dagen på jobb

ja. så närmar sig sommarens slit sitt slut, 30 minuter kvar att arbeta...

skall ännu reda upp lite på mitt skrivbord, så att det ser representabelt ut. Även ikväll fortsätter arbetandet: vi skall ha fotografering med unga socialdemokratiskt tänkande. Har lyckats ragga ihop en hel hög faktiskt.

Idag fick jag ta itu med den första tråkiga uppgift jag haft i sommar: att kopiera valprogrammet som skall skickas ut till alla medlemmar. 300 ex. 3 papper. 900 sidor. Som jag sedan stansade ihop. Men sen så fick jag också kaka från bagarstugan, en sosseryggsäck, en sossehandduk och en sossehistorik. Roligt, roligt.

Sommaren närmar sig sitt slut, äpplena är färdiga, i varje fall vissa sorter. Vet inte hur det förhåller sig på vår gård. Skall kolla efter när jag far hem, troligtvis blir det tisdag. Sakll kultura mig lite i helgen på kulturnatten och träffa åboålänningar. Blir nog skoj...

Tänkte avsluta med några tankar kring sommaren som gått.

****************

Mina nya glasögon med gråskala

I somras reste jag.
Både österut och västerut, och till havet i norr.
På ett ställe fanns ett paketerbjudande: bågar och linser från 100 €
Jag köpte inte de billigaste.
Inte ens de nästbilligaste dög.

För ett par dagar sen kom paketet på posten.
De var lika fina och röda som i butiken.

Något förändrades med de nya brillorna: jag såg hela gråskalan!
Med de gamla fanns bara svart eller vitt.

************************

Överlevnadssäcken

Sockersäck i tyg: vävd och lappad
Yxa
Torr enved
Näver
Törrved
Tändstickor
Brandhandske
Grillkäpp
Kastruller: en större för potatis och fisk, en mindre för annat
Kaffepanna
Havssalt
Diskborste
Tvål
Kniv i hylsa
Kikare

Lägg till en dunk färskt vatten, spritkök och färsvaror

Inga kommentarer: