onsdag 1 augusti 2007

hejåhå - glada vi till jobbet gå!

igår läste jag klart en bok. den hette kvinnan och apan och är skriven av peter höeg med danskt ö.
den handlar om en apa i london som, visar det sig, är mer utvecklad än människan. apan kan inte ljuga utan är alltid uppriktig och vänlig mot de i sin omgivning. Den kan såklart prata och har känslor. den tar med madelene, en smått alkoholiserad dansk hemmafru från överklassen på ett vansinnigt äventyr genom london.

annars har jag kämpat med facebook ett bra tag idag... konstaterat att det är väldigt lätt att fastna... Men nu skall jag förhoppningsvis kunna ha lite kontakt med de ssuare jag träffade på gotland.

Läser annars i nyan om kompisens artikel som väckt uppmärksamhet på ledarplats idag. då jag läste om krögarens kommentar igår skrattade ag högt. kompisen frågade om löneskillnader inte kan ge upphov till avundsjuka och dålig stämning. krögaren undrade om hon var kommunist. hmm... kanske nu bara liiiiiite överdrivet.




Inga kommentarer: