måndag 23 juli 2007

på resande fot...


Österbotten!

tack för växthusen, tack för vänligheten, tack för finlandssvenskheten utan hets och minoritetskalabalik, tack för internet, tack för att jag får bo hos Er.

Jag kände mig faktiskt nästan hemma när jag for igenom de små byarna och kommuncentrumena, med glesbygd och jordbrukslandskap.

************

Och i helgen ut och dansade och minglade tre dagar i rad. Igår var Timbuktu på Rockoff. Jag hade inte tänkt att gå, men sprang på Timbuktu på stan och berättade att jag inte hade råd att lägga ut 30 € på biljetten. Han tog mitt namn och satte mig på gästlistan!
Och sen så när ja köpte hans skiva kom han ihåg vad jag hette! haha.
Efteråt var jag till Indigo och där så inspirerades jag av tre brasilianska dansare och gjorde riktigt häftiga moves. Men gick tidigt så jag måsta städa och packa inför resan.

**************

Ny plan för framtiden: jobba som lobbyist. Tror nog att det skulle vara spännande och utvecklande för mig.

Inga kommentarer: