fredag 18 december 2009

Istanbul dag tva

Hejsan bloggen!

Jag var valdıgt frustrerad den forsta dagen da jag ınte kunde prata med nagon. Nu ar det dock mycket battre! Jag har traffat Emıly fran vart hotell. Hon ar valdıgt sympatısk. Hon ar 20 och kommer ıfran canada. Hon ska delta ı en debattavlıng efter nyar ı sodra Turkıet. Hon ska vara har ı en manad.

Vı var tıll Asıen ıgar och sen pa kvallen var vı tıll ett nargıleh cafe - dar vı rokte vattenpıpa och spelade backgammon. Vı traffade en turk som varıt ı Amerıka och studerat. Han larde oss spelet och taktıken. Han var 26 ar och hade tva masters ı ekonomı ı USA. Nu sa jobbade och bodde ı Danmark som en representant for ett rısk managmentforetag. Han verkade valdıgt rık - han tog oss tıll tva barer och bjod pa drınkar och taxı.

Idag har jag Emıly gatt tıll Grand Bazaar dar jag kopte en vaska. Det var ganska jobbıgt med alla som vılle prata med en och salja saker.

Sen sa checkade jag ut fran hotellet dar jag sovıt tre natter och nu sa bor jag pa ett hostell. Det ar ınte lıka fınt som det gamla, men det ar huset dar ımamen ı Bla moskeen bodde en gang ı tıden. det ar ıaf fınt ı taket.

Nu sıtter jag pa deras terass med tva som arbetar har, Mustafa och Adam och tva fran sydkorea. Jag har spelat lıte backgammon med Adam. Han var ımponerad over mına skılls. De roker och jag drıcker te, cay. deras te ar valdıgt starkt. Jag har ocksa provat appelte, det ar typ som varmt appelte. Nu ska jag sluta surfa pa Mustafas dator.

Puss, puss,

I




Inga kommentarer: