onsdag 16 december 2009

Forsta dagen i Istanbul

Hejsan bloggen!

Nu ar jag i Istanbul!
Resan hit var lang och med manga om och men. Jag kom hemifran Brando pa sondagen och insag att jag last ut mig pa trappan. Och ingen var hemma. Fick efter en kopp te pa en bar nara oss varmen att kunna tanka lite klarare och ringde Viktor. Fick komma till honom och tutta. Det gick bra, trots att han redan hade en annan kompis dar pa nattbesok. Sen sa pa mandagskvallen sa var jag och sade hejda till mina utisar. De far hem nu.

Dea hade pa dan ringt mig och sagt att hon inte hittade sitt pass och sa jag insag att jag troligtvis skulle fara ensam. Det kandes trakigt for mig da en av resans syften var att jag skulle lara kanna Dea battre. Det var ocksa dea som tagit initiativet till resan sa det ar ju jattesynd att hon inte kunde komma med. Saaa.. manga intryck och handelser da innan jag skulle fara.

Resan hit var lang och jag hade inte sovit ordentligt innan och inte atit och sen sa borjade jag ma daligt pa flyget. Jag var sa trott nar jag sen antligen kom fram.

Nu sitter jag har pa en travel agency som dom som bor pa sultan's inn hotellet far surfa gratis pa. Hotellet, som vi bokade i tron pa att det var ett hostell, ar jattefint. Frukosten ar bra bara man tar med sig ragbrod som man kan ata istallet for det ljusa brod som de erbjuder. Jag sover i en himmelsang (en turkisk plad som himmel) med en liknande madrass som den jag har i Abo.

Idag har jag varit till bla mosken och hagia sofia och vandrat runt runt och sett hus som ar byggda pa varandra lite hur som helst, med olika farger, byggmaterial osv. De var fina, som ett myller. Har hela dagen varit i gamla stan, dar turisterna huserar. Det finns manga sma hotell, sma ingangar in i vaggarna. Inga egentliga hoghus, med mer an fem vaningar.

Det ar ganska jobbigt att vara ensam utlandsk kvinna har (om konet har betydelse, vad vet jag), det kommer hela tiden man fram till en som fragar vart man ar pa vag, om de kan hjalpa en, var man kommer ifran... Blak. Vet inte om de ar ''farliga'' eller inte. Men ja, jag har iaf fragat var saker ar av dem. Men det laskiga med det hela ar att jag inte vet vad de har for syfte.



2 kommentarer:

Anonym sa...

skit är du där ensam?!

/Viktor

Jens-Peter sa...

Keep up the good work, sis!